Regulamin

strony internetowej rotulo.pl

§ 1

Definicje

Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:

  1. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,
  2. Konsument – osoba fizyczna, zawierająca z Usługodawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
  3. Sklep – sklep internetowy działający pod adresem https://rotulo.pl,
  4. Usługodawca – SZUMAN Anna Szumańska uwidoczniona w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą SZUMAN Anna Szumańska z adresem głównego miejsca wykonywania działalności ul. ks. Antoniego Zagańczyka nr 34, 05-230 Kobyłka, NIP: 1251201819, REGON: 527926181 ,
  5. Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie Usługodawcy jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka);
  6. Produkt fizyczny – przedmioty fizyczne, produkty dostępne w sklepie z wyłączeniem produktów cyfrowych;
  7. Produkt cyfrowy – produkt w wersji wyłącznie elektronicznej, co do którego ma zastosowanie wyjątek od prawa odstąpienia od umowy przez Konsumenta.

§ 2

Postanowienia wstępne

  1. Za pośrednictwem Sklepu, Usługodawca zapewnia Klientowi możliwość zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowych, a także innych produktów opisanych na stronach Sklepu.
  2. Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Usługodawcy i Klientów.
  3. Do korzystania ze Sklepu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Klienta. Wystarczające są:
    • Dostęp do Internetu,
    • Standardowy system operacyjny,
    • Standardowa przeglądarka internetowa,
    • Posiadanie aktywnego adresu e-mail.
    • Klient nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo ani pod pseudonimem.
  4. Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie.
  5. Wszystkie ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto.

§ 3

Usługi świadczone drogą elektroniczną

  1. Za pośrednictwem Sklepu, Usługodawca świadczy na rzecz Klienta usługi drogą elektroniczną.
  2. Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Klienta przez Usługodawcę jest umożliwienie Klientowi złożenia zamówienia w Sklepie prowadzącego do zawarcia z Usługodawcą umowy. Złożenie zamówienia możliwe jest bez konieczności posiadania konta w Sklepie.
  3. Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Klienta nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży oraz umowy o dostarczenie treści cyfrowych zawierane za pośrednictwem Sklepu.
  4. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi i przekazania danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, Usługodawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
  5. Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Klient powinien poinformować Usługodawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
  6. Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Klient może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail sklep@rotulo.pl. W reklamacji Klient powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Usługodawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.

§ 4

Składanie zamówienia

  1. Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie formularza zamówienia. W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Na etapie składania zamówienia następuje również wybór metody płatności za zamówienie. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Klient powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących regulaminu, Klient może skontaktować się z Usługodawcą.
  2. Po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie Klient zostanie przekierowany do bramki płatności, zgodnie z wybraną metodą płatności. Po skutecznym dokonaniu płatności, zostanie zwrotnie przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem zamówienia. Z tą chwilą umowę uważa się za zawartą pomiędzy Klientem a Usługodawcą. Potwierdzenie zawarcia umowy zostanie przesłane Klientowi na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
  3. W zależności od przedmiotu zamówienia, między Klientem a Usługodawcą może zostać zawarta umowa określonego rodzaju:
    • W przypadku produktów fizycznych – umowa sprzedaży,
    • W przypadku produktów cyfrowych – umowa o dostarczenie treści cyfrowych,
  4. W formularzu zamówienia Klient musi podać prawdziwe dane osobowe. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Usługodawcy co do ich poprawności. W takim przypadku Klient zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Usługodawcy. W takiej sytuacji Klientowi przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Usługodawcy na podjęcie kontaktu z Klientem, Usługodawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Klienta.
  5. Klient oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Usługodawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada takie uprawnienie zgodnie z ust. 4 powyżej.

§5

Płatność

  1. Dostępne metody płatności za zamówienie opisane są na stronach Sklepu oraz prezentowane są Klientowi na etapie składania zamówienia.

§6

Realizacja zamówienia

  1. Realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Kupującego na koncie Usługodawcy, co powinno nastąpić w terminie 7 dni od złożenia zamówienia, chyba że Kupujący nie był w stanie spełnić świadczenia nie ze swojej winy i poinformował o tym Usługodawcę.
  2. Zawarcie umowy z Kupującym następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez Usługodawcę, o czym informuje on Kupującego w terminie do 2 dni roboczych od złożenia zamówienia.
  3. Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie do 14 dni roboczych od momentu złożenia przez Kupującego zamówienia.
  4. Dokument sprzedaży w formie faktury jest wystawiany na życzenie Kupującego, który zamieści w Formularzu zamówienia dane firmy – nazwa firmy oraz numer NIP. Dokument tej jest przesyłany w formie elektronicznej na podany w formularzu adres e-mail.
  5. Usługodawca realizuje Zamówienie zgodnie z informacjami wskazanymi w Formularzu zamówienia. Odpowiedzialność za niepoprawność danych zamieszczonych w Formularzu ponosi Kupujący.
  6. Usługodawca oświadcza, iż maksymalny termin realizacji Zamówienia nie powinien przekroczyć 14 dni roboczych, z tym zastrzeżeniem, iż w przypadku chwilowego braku zamówionego towaru czas ten może się wydłużyć, jednak nie przekroczy trzydziestu dni od dnia złożenia Zamówienia.
  7. W sytuacji, gdy Usługodawca nie jest w stanie zrealizować całego zamówienia, Kupujący ma prawo wyboru, czy zrealizuje Zamówienie tylko w części, czy rezygnuje z całego Zamówienia.

§ 7

Produkty cyfrowe

  1. Realizacja zamówienia obejmującego produkt cyfrowy taki jak e-book lub inny produkt, następuje poprzez przesłanie na adres e-mail podany przez Klienta w formularzu zamówienia wiadomości zawierającej instrukcję pobrania lub uzyskania dostępu do zakupionego produktu elektronicznego.
  2. Z chwilą wysyłki wiadomości, o której mowa w ust. 1 powyżej, treści cyfrowe objęte przedmiotem zamówienia uważa się za dostarczone w całości Klientowi.
  3. W odniesieniu do produktów cyfrowych nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy oraz zwrotu produktu zgodnie z postanowieniami §8.

§ 8

Prawa własności intelektualnej

  1. Usługodawca poucza niniejszym Klienta, że treści zawarte w Sklepie oraz produkty elektroniczne objęte są ochroną prawa autorskiego.
  2. Prawa autorskie majątkowe i osobiste co do produktów i treści dystrybuowanych za pomocą Serwisu należą do Usługodawcy.
  3. Bezprawne rozpowszechnianie treści lub materiałów, o których mowa w ust. 1 powyżej, może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.

§ 9

Odstąpienie od umowy Konsumenta

  1. Konsument, który zawarł z Usługodawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
  2. Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Usługodawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną.
  3. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
  5. Kupujący ma obowiązek zwrócić rzecz Usługodawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
  6. Kupujący odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił, na własny koszt i ryzyko.
  7. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy, a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  8. Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania zwrotu towaru od Kupującego, zwróci Kupującemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeśli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Usługodawcę, Usługodawca nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 Ustawy o prawach konsumenta.
  9. Usługodawca dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  10. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  11. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje również, w odniesieniu do produktów przygotowywanych na specjalne zamówienie Konsumenta oraz według osobistych preferencji.
  12. Chwilą rozpoczęcia świadczenia jest doręczenie Klientowi wiadomości e-mail z instrukcją uzyskania dostępu do treści cyfrowych.

§ 10

Reklamacje

  1. Kupującemu przysługuje prawo do złożenia Reklamacji w sytuacji, gdy:
  1. otrzymane przez Kupującego zamówienie będzie niekompletne;
  2. otrzymane przez Kupującego zamówienie będzie uszkodzone;
  3. otrzymane przez Kupującego zamówienie będzie zawierało produkty, które nie były uwzględnione na Formularzu zamówienia.
  1. Kupujący może zgłosić chęć złożenia reklamacji do zamówienia w ciągu 30 dni.
  2. Warunkiem uznania reklamacji jest przesłanie zdjęcia przedstawiającego stan zamówienia w chwili jego odbioru.
  3. Niezbędne informacje, które stanowią podstawę reklamacji, mogą zostać przesłane przez Kupującego za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  4. Usługodawca zobowiązuje się odnieść do roszczenia Kupującego w ciągu 14 dni roboczych od dnia zgłoszenia Reklamacji.
  5. O rozpatrzeniu reklamacji Kupujący zostanie poinformowany drogą mailową.
  6. Jeśli zastrzeżenia do stanu zamówienia nie zostanę zgłoszone przez Kupującego w ciągu 30 dni od dnia otrzymania zamówienia, Usługodawca zastrzega sobie prawo do odrzucenia wszelkich roszczeń związanych z sytuacjami określonymi w punkcie 1.

§ 11

Odpowiedzialność za wady produktów cyfrowych

  1. Usługodawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi treść cyfrową wolną od wad.
  2. Usługodawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedana treść cyfrowa ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
  3. Jeśli Klient stwierdzi wadę treści cyfrowej, powinien poinformować o tym Usługodawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
  4. Klient może kontaktować się z Usługodawcą zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną.
  5. Usługodawca ustosunkuje się do składanej przez Klienta reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
  6. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje związane z podaniem przez Klienta niepełnych błędnych informacji.

§ 12

Dane osobowe i pliki cookies

  1. Administratorem danych osobowych Klienta jest Usługodawca.
  2. Dane osobowe Klienta przetwarzane są w celu obsługi zamówień, konta użytkownika oraz ewentualnej obrony, dochodzenia lub ustalenia roszczeń związanych z zawieranymi za pośrednictwem Sklepu umowami.
  3. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://rotulo.pl/privacy-policy/

§ 13

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Usługodawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
  2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
    • Zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy,
    • Zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Usługodawcą,
    • Skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  3. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
  4. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

§ 14

Postanowienia końcowe

  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Klienta, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
  2. Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Usługodawcę. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów, w przypadku których właściwość oraz jurysdykcja sądu rozpatrywane są na zasadach ogólnych.
  3. Usługodawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
  4. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 04.12.2022